Але, сьогодні, з огляду на сучасні реалії, виникає необхідність вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно. Вже давно доведено, що кожен учень по-різному засвоює нові знання. Раніше важко було знайти індивідуальний підхід до кожного учня. Тепер же, з використанням комп'ютерних мереж і онлайнових засобів, з'явилась можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня Необхідно навчити кожну дитину за короткий проміжок часу засвоїти, перетворити і використати в практичній діяльності величезні масиви інформації. Дуже важливо організувати процес навчання так, щоб учень активно, із цікавістю і захопленням працював на уроці, бачив плоди своєї праці і міг їх оцінити.
Усі шкільні бібліотеки нині покликані стати центром загальнодоступною інформації. Шкільна бібліотека сьогодні має вирішувати поліфункціональні завдання у суспільстві: бути функціонально грамотним і затребуваним в світі. Сьогодні інформаційне середовище швидко змінюється, змінюється і роль шкільних бібліотек.
Бібліотека у шкільництві... Що це? Інформаційний, освітній,культурно-досуговий елемент освітньої середовища. Кожна бібліотека виробляє своєю стратегії розвитку. Особливість шкільної бібліотеки - функціонування її як соціальної системи у межах школи. У зв'язку з цим, вона виконує 80% потреб освітнього закладу. Школа ставить за мету - створити умови для на розкриття творчого потенціалу дитини.
Бібліотека, як елемент освітнього середовища, здатна активізувати творчий, інтелектуальний потенціал учня.
Головне завдання шкільної бібліотеки як інформаційного центру є допомога учням і вчителям в навчально-виховному процесі. Вона надає інформацію, необхідну для успішного існування в сучасному суспільстві, де знання грають важливу роль.
Шкільна бібліотека прищеплює учням потребу в постійній самоосвіті, розвиває уяву, виховує громадянську відповідальність. Доведено, співробітництво бібліотекарів та вчителів сприяє підвищенню рівню грамотності учнів, розвиткові навичок читання, запам'ятовування, і навіть виробленні вміння користуватися інформаційно-комунікативними технологіями.